Met deze tips haal je alles uit je cardiotraining

Cardiotraining
20 nov

Cardiotraining is één van de meest resultaatsgerichte fitness trainingen. Maar dan moet je de oefeningen natuurlijk wel in de beste omstandigheden kunnen uitvoeren. Met deze tips haal je alles uit je cardiotraining. Zo ga je niet alleen voor een top resultaat, je zal ook veel meer plezier beleven aan je sport.

Onze tips voor de beste cardiotraining

Cardiotraining stimuleert het lichaam om je vetreserve aan te spreken. Je kan de verschillende oefeningen op matige intensiteit doen terwijl je toch je conditie opbouwt en er sterker van wordt. Dat verklaart natuurlijk meteen ook de populariteit van de training.

Maar je behaalt natuurlijk enkel resultaat wanneer je volhoudt. En daarom hebben wij bij Gym Plus enkele tips voor je klaar die je zullen helpen om makkelijker resultaat te halen. Gelukkig is cardiotraining erg gevarieerd. Loop je niet graag, dan kan je gerust kiezen voor een andere oefening waar je wel voldoening uit haalt. Dat is meteen onze eerste tip: kies voor een training waar je plezier aan beleeft.

Heb je graag wat afleiding om je uurtje sporten wat aangenamer te maken? Neem gerust je muziekspeler of smartphone (met oortjes graag!) mee naar onze fitness of kies voor een training op onze conditietoestellen met o.a. Netflix en Spotify.

Natuurlijk haal je pas het beste uit je oefeningen wanneer je ze doet op jouw maat en wanneer je de bewegingen helemaal juist uitvoert. Bij Gym Plus hebben we professionele sportcoaches die je van A tot Z begeleiden en die motiveren wanneer het even wat minder gaat. Onze coaches zijn er voor jou, spreek ze dus zeker aan!

Wanneer en hoe cardiotraining doen?

Het is een vraag die ons wel vaker wordt gesteld: wat is het beste moment om alles uit je cardiotraining te halen? Veel hangt af van het doel van je training. Wil je enkele kilo’s kwijt dan is het belangrijk dat je vetreserves worden aangesproken. Belangrijk hierbij is om op de juiste hartslag te trainen die persoonsgebonden is.

Wil je weten wat jouw huidige fysieke conditie en jouw sportspecifieke hartslagzones zijn, dan start je best met een inspanningstest. Deze vormt de basis voor jouw persoonlijk trainingsschema. Zonder deze gegevens is het onmogelijk om een correct trainingsschema op te stellen.

Zorg er verder voor dat je de warming-up niet vergeet. Deze maakt de kans op blessures kleiner. Jouw spieren hebben echter de tijd nodig om tot een goede doorbloeding te komen, zo ontvangen ze meer zuurstof. Hoe beter jouw spieren doorbloed zijn, hoe soepeler ze worden. Zo is het lichaam klaar voor de inspanning.

En tenslotte: bouw voldoende rustmomenten in. Te veel cardiotraining heeft een negatieve invloed op je lichaam. Want dat zijn de momenten waarop je lichaam zich herstelt en spieren worden opgebouwd. Slaap ook voldoende.

Wil je meer weten over de ideale cardiotraining voor jou? Heb je vragen over je motivatie en wil je samen met ons je doelen bepalen? Neem dan vandaag nog contact op met Gym Plus voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek en een programma op maat.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van onze maandelijkse acties en evenementen.
© 2019 Gym Plus Aalst. All Rights Reserved.  |  Sitemap  |  Privacy policy